Bipolar Bozukluğu Olan Sevdiklerinize Destek Olmanın 9 Yolu

bipolar

Bipolar bozukluğu, duygularda ve davranışlarda ani değişimler yaratan bir hastalıktır. Kişi bir karmaşanın içinde olur. Keskin değişimler ve kronik rahatsızlık söz konusudur. Ancak bu durum bipolar bozukluğu olan kişiler için çaresiz oldukları anlamına gelmez. Uygun tedavi yöntemleri ile kişi bu rahatsızlıkla baş edebilecek noktaya gelebilir. Tabi bu noktada sadece tedavi ile süreç ilerleyemez. Aynı zamanda hastanın yakın çevresi de tedavi sürecine destek olmalıdır. Bunun için hastanın yakın çevresi ne yapabilir aşağıda açıklayalım.

Gerçeklerle Yüzleşin

Bipolar bozukluk ciddi bir rahatsızlıktır. Diğer önemli hastalıklarda olduğu gibi sizde bipolar bozukluğunu ciddi bir rahatsızlık olduğunu anlayın ve kabul edin. Uygun bir planlama ile bipolar bozukluğun tedavisi yapılabilir. Ancak bu noktada hastanın yakın çevresi de psikolojik destek vermesi şarttır.

Kendinizi Eğitin

Bipolar bozukluk hakkında bilgi sahibi olun. Bu konuda yazılan makaleleri, haberleri, araştırmaları takip edin. Çünkü siz bu hastalık hakkında bilgi sahibi oldukça çevrenize karşı farkındalığınız artacaktır. Yakınınızın bipolar bozukluk tedavisinde hastalık hakkında ne kadar bilgi sahibi olursanız o kadar iyidir.

Zaman Tanıyın

Bipolar bozukluğu olan bir yakınınıza yardımcı olabilmek için yapmanız gereken en önemli şey sabırdır. Mani sırasında yerinde duramayan yakınınız ile depresif durumda kendini umutsuz hisseden yakınınız aynı kişi olduğunu unutmayın. Her ne olursa olsun yakınınıza karşı sabırlı olmayı bilin ve onu sevdiğinizi hissettirin. Onu olduğu gibi kabullenmeli ve ona gerektiği kadar zaman tanımayı öğrenmeye çalışın.

Acıma duygusu yerine şefkat gösterin

Yakınınız sizin onun için ne kadar üzüldüğünüzü duymak istemez. Bipolar bozukluğu olan kişilerin acınmaya ihtiyaçları yoktur. Bu hastalıkla başa çıkabilmek için bir desteğe ihtiyaçları vardır.

Karşınızdaki Kişiye Bir Yetişkin Gibi Davranın

Bipolar bozukluk yaşamakta olan kişiler çok hızlı duygu durum değişikliklerine girerler. Hal böyle olunca istenmeyen davranışlar sergileyebilir ve dikkatsizce hareket edebilirler. İşte bu noktada karşınızdaki kişi yerine kendinizi koyun. Aynı hastalık sizde olsaydı size nasıl davranılması gerekirdi. Bir düşünün ve ona göre davranın. Ayrıca şunu unutmayın ki karşınızdaki kişinin öfke atakları ya da başka davranışları size özgü değildir. Kişinin hastalıktan dolayı yaşadığı belirtilerdir.

Bipolar Bozukluğu Bir Seçim Olmadığını Unutmayın

Unutmayın ki karşınızdaki kişi isteyerek bu hastalığı seçmedi. Bu rahatsızlık bir karakter bozukluğu ya da zayıf karakterli değil. Sadece birlikte zaman geçirmenin zor olduğu bir rahatsızlıktır. Yakınınızın yaşadığı hastalığın belirtileri bir anda geçmez. Bu hastalığın tedavisi uzun bir süreç ister. Sizde bir seveni olarak karşınızdaki kişiye sürekli yanında olduğunuzu hatırlatın.

Geçmişe Perde Çekin

Geçmişe takılı kalmayın. Çünkü bipolar bozukluğu olan kişinin sürekli geçmişte kötü bir olaya takılı kaldığını görürsünüz. Sizde geçmiş üzerinde durmaya çalışmayın. Geçmişi hatırlatacak konular konuşmayın. Aranızda birçok tatsız olayda yaşanmış olsa siz yine de geçmişe değil geleceğe odaklanın. Gelecek olan güzel günleri düşünün ve ona göre konuşun.

Kendinize Dikkat Edin

Bipolar bozukluğu olan bir yakınınız varsa bu zorlu süreçte yorulabilir, zorlanabilir, yılabilirsiniz. Bu durumda kendinize dikkat etmelisiniz. Hem fiziksel anlamda hem de psikolojik anlamda bunu yapmalısınız. Yakınınıza en iyi şekilde yardımcı olabilmek için en başta kendinize yardım etmeniz gerekir.

Asla Vazgeçmeyin

Karşınızdaki kişi ile aranızdaki bağın yok olmasına izin vermeyin. Sevdiğiniz, değer verdiğiniz bir insan için birlikte yapabileceğiniz etkinlikler düzenleyin. Hastalıktan dolayı karşınızdaki kişi bazen son dakika yapmak istediğiniz şeyleri iptal etmek isteyebilir. Sizde bu noktada anlayışla karşılayın ve asla vazgeçmeyin.