2. İnsan İlişkileri

Ruh Sağlığı Sorunları Olanlar Önce Kime Başvurmalı?

Ruh ve sinir hastalıkları günümüzde uzmanlık yetkisi olmayan bu nedenle psikolojik hastalıklara tanı koyma ve tedavi etme yeterliliğini kendi bulan farklı meslek gruplarına sahip birçok kişi olumsuz sonuçlar doğurabilecek tanı ve tedavi yöntemlerine girişmektedir. Bu durumda halkın sağlığını son derece olumsuz bir şekilde etkileyecek bir takım sonuçlar doğurmaktadır. Bu durumla ilgili yasal olarak düzenlemeler olsa bile denetim olarak yetersiz kalınca iş önü alınamaz bir boyuta doğru gitmeye başlamıştır. Özellikle bazı basın yayın kurumlarının böyle kişileri halkın önüne çıkararak halka karşı sorumlu oldukları yayıncılık ahlakı ile bağdaşmayan bir şekilde bu büyük sorunu giderek derinleştirmektedir.

Bu ülkede insanların birçoğu ruh ve sinir hastalıkları ile uğraşmakta olan meslek gruplarını tanımamaktadır. Ve bunların ayrımını yapamamaktadır. Özellikle örnek olarak psikolog ile psikiyatri kavramlarla halk arasında çoğunlukla aynı anlamda kullanılmaktadır. Bu durum aslında iki farklı meslek grubunun aldığı eğitimlerin farklılığına rağmen sıkça karıştırılmaktadır.

Özellikle ruh sağlığı alanında çalışan kişilerin mesleki kriterlerini halkın ne derece öğrenip öğrenmediğini ortaya çıkarmak için yapılan bir araştırmada kişilerin çoğu psikologların insanları konuşma ile tedavi ettiğini psikiyatristlerin ise ilaçla tedavi ettiğini halk arasında bilindiğini ortaya koymuştur.

Ruh Sağlığı Sorunları Olanlar Önce Kime Başvurmalı?

Ruh sağlığı hizmeti almak isteyen insanların aşağıdaki meslek unvanlarına sahip kişilere başvurması beklenir:

Psikiyatri hekimi

Psikolog/Klinik Psikolog

Psikolojik Danışmanlar

Ruh ve sinir hastalıkları konusunda özellikle insanların depresyon gibi geçici olduklarını düşündükleri hastalıkları herhangi bir uzmana danışmadan atlatabileceklerini dair inançları vardır. Ayrıca araştırmada panik bozukluk ile ilgili sorulara insanların bu rahatsızlığı olan yakınlarını iç hastalıkları olan bir doktora götüreceklerini belirtmişlerdir. Bu durumda ruh ve sinir hastalıkları konusunda kişilerin tam olarak hangi uzmana gitmeleri gerektiği konusunda bir bilinçleri bulunmamaktadır. Böylece kararsızlık yaşamakta ve ne yapacaklarına karar verememektedirler.

Ruhsal sorunların tanımlanması, önlem alınması, tedavi edilmesi için alanında uzman olan psikiyatrist, psikolog, psikolojik danışmanlara başvurmak gerekmektedir. ruh ve beden hastalıkları bir bütündür. Ruhsal problemleriniz varsa bedeninizde yavaş yavaş hasta olmaya başlar. Bu durumun aksi de geçerlidir. Bedensel bir rahatsızlıkta ruhsal olarak rahatsızlığa da yol açmaktadır. Böylece ruh ve sinir hastalığı konusunda ahkam keserek halkın ruh sağlığını tehdit eden kişilere karşı önlem alınması gerekmektedir.

pedagog nedir